Jestliže kterému člověku právo zavrhú, to mají dolíčiti do všeho práva i do všeho rychtáře a naposledy před krále, tomu má rychtář svého posla dáti, aby slyšal, kterak se [stane.]text doplněný editorem Stane li se toto v kterém hrabství neb v markrabství, tehdy ti poslové mají býti svobodní zemené, pakli se stane v městě, tehdy poslové mají býti ledakteří lidé, ješto jsú se schovali na svém právě. Těm má rychtář ztravu dáti, dvě čieši vína plné mají vždy dvěma dáti a chléb, páni dva máta býti a šest panoší, pánóm mají čtyři krmě dáti a pacholkóm dvě, a každému koni čtyři snopy za den a za noc a sena dosti. A ty mají koně napřed ukovati a nazad nic. Těch koní má býti osm a člověkuov osm. A jestli ten ortel nebo to právo zavrženo na švábské zemi, tehdy když král do Šváb přijede, tehdy mají ti poslové přijeti a mají ten dóklad skonati od toho dne za šest neděl. A když ten ortel ujednán bude před králem, tehdy jej mají opět před rychtáře přivésti, před nímž se je dálo. A nedovede li on jeho onen před králem, on musí rychtářovi platiti jeho stravu, ješto jest učinil s jeho posly. A musí jemu skládati jeho vinu. Pakli on obdrží, tehdy má onen, ješto proti němu jest byl, a jeho pomocníci též učiniti. Žádný zavržený nebo odpověděný ortel, proti kterémuž před hrabí otpověděno bude, nemóž do markrabie. Od kteréž koli vyššie ruky rychtářstvo jest, tu mohú dobře dóklady mieti k té ruce. Pravá ruka rychtářstvie, to jest král, druhá ruka, to jest ten, komuž král pójčí, třetie ruka jest, komu druhá pójčí. Třetie ruka nemóž ijednomu rychtářstvie pójčiti. Kdež lidem na jich životy nebo na krve prolití jde, ktož to přesto učiní, ten učiní proti bohu a bude vinen před bohem nad těmi všemi, což jich čtvrtá ruka zahubí.
Kteréž duchovnie kníže takové rychtářstvie má, v němžto poprava jest nad krve prolitím, to rychtářstvie nebo ta, jest li jich viece,