oni, tociš apoštolové, v tu chvíli jeho učedlníci biechu. Ale že jest řekl: a dělte, v tomť se již okazuje netoliko jich učedlnictvie, ale prelátstvie i biskupstvie a moc jim v témž i jich náměstkóm daná. A když die mezi sebú nečteme, byť jeden apostol druhému svátosti této podával aneb uděloval, jakož se tuto die: vezměte a dělte mezi sebú, ale jakožť vyznává sbor konstanský i jiný každý sbožný, žeť jest tak bylo u prvotě cierkve svaté. Ale kterakť by to sešlo, nětcoť toho dotýká papež Lev v jednom kázaní puostniem a oznamuje to lidem všěm, pro rozličná zklamánie takto die: Lsti a chytrosti našeho nepřietele netoliko v pití a v jedení neslušném se vystřiehajme, ale i v zdržování, neb kterýť jest uměl lidskému pokolení pokrmem smrt zpósobiti, týžť umie i postem uškoditi. A tu svú chytrost dvojnásobnú okazuje a Manicheóv svých sluh požívaje. Jakúžť jest smělost dal při věcech zabráněných, takéžť radí se zdržovati i od pójčených. A proto našeho obradovánie den jich postem a truchlostí jest potupen. A pro přikrytie své zlé viery mezi náš sbor kdyžť přicházejí u přijímání posvátných věcí, takť se uskrovňují, žeť na čas, ať by ovšem zevní nebyli, k tělu božiemu usty poskvrněnými sú přistúpali. Ale ať by krve našeho vykúpenie nepili, od kalichať sú se uchylovali. A protoť jsme toto vašie svátosti oznámili, ať by od vás ti lidé po skutciech svých poznáni byli. A kterýchžť lidí bude nalezeno toto pokryté svatokradenie, mocí kněžskú zahnáni buďte od svatých obcovánie. Neb lid boží vystřiehaje od takových, sv. Pavel řka, velmi vtipně jest pověděl: Prosímť vás, bratřie, pro rozličné vystřiehanie pamatujte na dávno přijaté naučenie. Ač chcete mieti těch lidí poznánie, kteřížť sú vám na úraz a na roztrženie, a chcete li jich prázdni býti, musíte se od nich odchýliti. Nebť tací pánu bohu neposluhují, než tolikoť svému břichu holdují, a jich řeč sladká a lahodná od přižehnánie svodí srdce nevinná. Ktož rozumu