[12v]číslo strany rukopisuna pút tohoto světa. Mošna jeho byla tělesenství jeho, a huol jeho jest znamení svatého kříže. Ale hrabie, jenž jest prosil, aby jej pojala, jest tento svět, nebo ďábel, totižto pýcha, lakomství a smilstvo. A tak zapomene, což jest slíbila na křstu. Ale Pán Ježíš Kristus, když za nás měl bojovati proti ďáblu, prosil i přikázal nám, abychom jeho památku měli v komoře srdce[l]srdce] srde svého a o jeho smrti i o umučení […]text doplněný editorem,[11]chybějící text jenž pro nás ráčil trpěti. Protož snažme se, abychom svého života polepšili skrze časté přijímaní[m]přijímání] przgymani těla božího, netoliko posvátně, ale i duchovně, abychom skrze to věčného života došli, slibu křesťanskému dosti učiníce.
O jedné dceři
Praví se o jednom císaři, že měl překrásnú dceru, k sobě podobnú, jižto poručil byl maršálkovi svému, aby ji ostříhal a dobře choval. A sám císař přes pole jel a slíbil maršálkovi za velikú čest, ač by ji tak choval i ostříhal až do příjezdy jeho. Ale on zapomenuv přikázaní pána svého, zle ji choval tak dalece, až všecku svú krásu ztratila. Po malém čase císař vrátil se. Poslal[n]poslal] poſal před sebú posly k maršálkovi o své dceři, kterak by se měla. [13r]číslo strany rukopisuAle maršálek, uslyšav to, lekl se a zavolav svých tří najmilejších přátel, v něž úfáše, tieže na nich, kterak by měl pověděti, když stane před císařem. Řekl jemu první přítel: „Příteli, já jdu s tebú až do východu domu.“ Druhý řekl: „Já jdu až do vrat s tebú.“ A třetí řekl i slíbil, že „jej chci přivésti až i před císaře a zaň i odpoviedati“. A ihned kázal děvečku v lázni krásně zmýti a mastmi najlepšími zmazati a v drahé rúcho ji obléci, aby ižádná poškvrna na ní neostala ani se ukázala. A tiem ten jistý maršálek, přišed před císaře, prošel.
Najmilejší! Císař tento jest Ježíš Kristus, Syn Boha živého. Ale dcera jest jeho čistá duše, k obrazu, ku podobenství božímu stvořená. Maršálek jest tělo, skrze něžto duše častokrát bývá bídna i hubena. Poslové před císařem sú rozličné nemoci, jenž volají duši, když na smrt nemocna jest. Ale prvý přítel jest a jsú skutkové člověčí, jenž vedú jej do východu smrti. Druhý přítel sú synové i jiní přítelé, jenž vedú jeho až do vrat hrobu. Třetí