[112v]číslo strany rukopisumoh by v království boží vníti, ustavičně slúžiti. Ale tento chudý Abibas tak řečený jest člověk nahý, vyšed na tento svět, kterýž na křtu slíbil Bohu pět služb. Najprvé jest bdieti v dobrých skutcích, když jiní spí v hříších. Jakož čtení dí: „Bděte, nebo nevíte, v kterú hodinu“ etc.cizojazyčný text Ale spáti máme, totižto od hříchóv přestati, když jiní bdí ve zlých skutcích, jakožto zlodějí, lotři, smilníci. Druhá služba jest pokusiti[ge]pokusiti] Pokoſyti dobrého pití; jest pokání svaté. Dobré jest těm, kteříž sú zde činili pokání za které hříchy; již v nebesích radují se i kralují. A dobré, že kterak dlúho sme v tomto životě, máme činiti pokání, skrze kteréžto mohli bychom přijíti do království nebeského. Dobréť bude, když tělo v den súdný bude oslaveno i s duší. Třetí zváti lidi, to jest dobrý příklad učiti a kázati i nutiti k dobrému životu. Čtvrtá služba, učiniti oheň bez dýmu, to jest láska, kterúž každý člověk dlužen jest držeti bez dýmu hněvu[gf]hněvu] hniwu[102]nečitelný text, aby neřekl v ustech: „Miluji svého bližního“, ale v srdci hněv leží. Pátá služba jest ukazovati cestu do země Svaté, totižto do příbytku nebeského. Moře jest svět tento. Nebo jakžto moře vždycky jest v hnutí, takéž svět tento[gg]tento] ten[103]nečitelný text jednak bohatý, jednak chudý, jednak zdravý, jednak nezdravý. Břeh jest tělo člověčí. Ale hnízdo jest srdce člověčí. Pták na hnízdě