kte[110r]číslo strany rukopisurýž, ač rozumem to zná, a však dobrými činy z biedy sebe vysvoboditi netbá. Opět takto: nemúdrý jest ten, jenž nevěří, by byly zlým věčné muky a dobrým věčné radosti připraveny. Ale blázen jest ten, kterýž, ač věří to, ale však nechce býti dobřě živ, aby muk věčných byl zbaven a radostí věčných aby doséhl. Protož spravedlivým božím súdem spolu nemúdrý a blázen zatracena budeta. A to by sě nestalo, kdy by smyslili a rozuměli a na najposlednějšie věci patřili.
Á, najmilejší, již ste slyšeli v tom zrcadlku hřiechóv, co máme smysliti a rozuměti a nač patřiti. Protož pilni buďme, abychom to v srdečné paměti položili, neb tak sě hřiechóv ostřěžem, diábla, svět a tělo přemóžem, zatracenie věčného znikneme a v radost věčnú pójdeme s pomocí trojice svaté skrze pána našeho Jezukrista. Amen.