Potom vezme dialmatiku, řiekaje:[144]rkp A „Obleč mě, hospodine, u pancieř spravedlnosci, a dielem síly obklič mě. Potom vezme rukavicě, řiekajě:“, v rkp B, C, D, E vynecháno Nalez mě hospodin, sluhu svého, olejem svatým svým zmazal ruce mé, ruka pak jeho pomáhati bude mně.
Potom vezme prsten, řiekaje: Vezmi královského duostojenstvie prsten a křesťanské viery znamenie.
Potom vezme plášť s záponú, řiekaje: Oblekl mě hospodin v rúcho zlatem tkané, a nesmiernými záponami okrášlil mě.
Potom vstaví korunu na hlavu, řiekaje: Pomenšil si mne málem méně od anjelóv, chvalú a ctí korunoval si mě a ustavil si mě nad diela rukú tvú. Ztučnil si v uoleji hlavu mú, a čieše má zapojujície kterak přesvětlá jest a milosrdenstvie tvé následuje mne po všecky dni života mého.
Potom vezme žezlo, řiekaje: Metla tvá a kyj tvój, ta mě utěšila jsú, metla zpravenie, metla královstvie tvého.
Potom vezme jablko, řiekaje: Lid, kterýžtos posadil v rukú, zdráv učiň, hospodine, a požehnaj dědictví tvému a vládni jimi a pozdvihni jich až na věky.
Potom, k stolici jda, die: Hospodin chuda činí a vzbohacuje, ponižuje i povyšuje. Vzkřešuje ot země pracného a z bláta vyvodí chudého; aby jej posadil s kniežaty a stolici chvály držal. A chvály božie držely jsú stežeje země a uložil na nich svět. Nohy svatých svých zachová a nemilostiví ve tmách skrčie se, neb v síle své mocen bude muž. Hospodina budú se [220r]číslo strany rukopisubáti protivníci jeho a nad nimi bude zvučeti v nebesiech. Hospodin bude súditi kraje[145]opisovačský omyl místo: krále země a dá vladenie králi svému a povýší rohu mazaného svého.
Po oblečení die tento žalm: Hospodine, v moci tvé uzdravuje se král a na spasiteli tvém veselí se náramně.
Než má li býti súd, před žalmem má řéci: Proč sú se vzrydali národové. Blažený muž, jenž neodstúpil po radě nemilostivých.