Počíná se Asenech, dcera Putifarova, paní Jozefova
Jozef narodil se jest léta starosti otce svého devadesátého věku třetieho, od počátku světa po dvú tisící po stu a po devadesáti letech. Který[a]Který] kteryz [když]text doplněný editorem v šestnásti letech byl jest a pásl stádo, upadl v nenávist bratřím svým pro[b]pro] po zvlášční otce svého [59r]číslo strany rukopisuzamilovánie k sobě a pro snóv vypravovánie a pro svých bratří obžalovánie[1]v rukopise je omylem opět zapsán text: „k ſobie a pro ſnow wyprawowanie apro ſwych bratrzi“, kteříž, sukni jeho svlekše[c]svlekše] wzſlekſſe, jej do šachty staréj spustili sú. Potom radú[d]radú] rady Judy vytáhši jej, Izmahelitóm prodali. Mezi tiem Judas v cizoložstvě s Tamar, svekry svéj, Fares a Zamar na svět vyvedl jest[e]jest] gi, nebo zastiženú[f]zastiženú] wzaſtrzezne u přirovnání[g]přirovnání] przirowna nanie k sobě vyspravedlivil [ji]text doplněný editorem, kterúž Sela, synu svému, [59v]číslo strany rukopisudali sú. Jížto mladostí [v]text doplněný editorem vdovstvě jí[h]jí] gegi stojíci čekati[i]čekati] czelati přikázal.
Ale Madiánci[j]Madiánci] Madyancze, kteříž[k]kteříž] kteryz Izmahelité řečeni jsú, prodali Jozefa do Ejipta Putifarovi, kleštěnému hofmistru rytierstva Faraonova. Jiní pokládají Archimacetovi, kniežeti kucharskému; aniž jest nepodobno[l]nepodobno] podobno, nebo mezi[m]mezi] moczi mnohými pokoleními jiedla nósce kniežete[n]kniežete] knieżeti počestnější jest, totiž kniežete[o]kniežete] knieże rytierstva, jehožto mistr Jozefus pokládá Putifara.
Ten jest [60r]číslo strany rukopisuměl ženu a syny, neb Jozef dceru jeho vzal sobě za manželku. Také z kleščencuov z králových nebyl, nebo malí toliko kleščeni sú bývali. Ale praví židé, že vidúce Jozefa sličného, kúpil[p]kúpil] kupila[q]kupila] geſt jej, aby se s ním pojímal[r]pojímal] pogimala. Ale pán stráže jeho tak daleko ustudil jej, že potom nehodil se k skládaní, jako by kleščený byl. Vidúci jeho takového, biskupa Eliopoleos učinili a tady poctivější byl nežli prvé v kniežetství.
A [60v]číslo strany rukopisutehda Jozef do Ejipta veden, od Putifara kúpen, před ním zveleben, ale pro milost čistoty a viery ode panie svéj obžalován, v žalář vsazen. Sny šenkovy vykládal, a ty když sú byly v pravdě shledány, kázaním Faraonovým z žaláře vytažen a jeho snóv k vykládaní před ním byl postaven.
Jozef ve třidceti letech bieše, když stál před Faraonem. A když vyložil sen jeho, povýšen a vévodú ejipským učiněn léta staro[61r]číslo strany rukopisusti