baňkami, kdy chceš, a zvláště skonánie měsiece, totiž poslední týden. Ale z žil nehledí jiných mistrovských planét, ale když jest na dobrém znamení, púštěj ve jméno božie. A to věz, že jest po púštění bláznovstvie jiesti a píti příliš mnoho, neb se z toho mnohé nemoci přičiňujíť, z opilstvie. A to pravidlo měj za vděk.
Najprvé o baňkách, kde mají sázeny býti, a protož die mistr Avicenna, že baňky nebo púštěnie baňkami viece krev z kuože člověka čistí nežli z žil. Také, jakož se prvé řekl, aby baňkami na počátku měsiece nepúštěl, neb se mokrosti a páry zbytečné nepohnuly, ale muožeš prostřed měsiece púštěti, toť jest výborné. Také neradi druzie z zadu hlavy púštěti baňkami, že se pamět tratí. Ale dobréť jest púštěti z zadu, ale aby nesekal, ažť se zdá, ale aby jí tak táhl suchú na šíji až do prostředka šíje, a tu sekaj volně. Ta baňka čistí zrak, sluch dává, hlavu lehčí i jiné věci řídě hlavy. A chceš li za ušima púštěti, k témuž spomocno jest. A také komuž oči slzíta, také k očima slzavýma baňky sázej za lokty a bolesti loktuov krotie. Také baňky navrch hlavy sázejí pro tučnost hlavy. Také za ušima baňky sázejí pro zčištěnie lidské tváři trudovaté. Také na ramenách po třech baňkách sázejí, spomáhají čéškám a jich bolesti i také dně v příhbiech, jakož tento mužík na druhé straně malovaný, po němž se máš zpravovati.