stane, bude li kto který skutek tělestný neb dílo uměti, takéť nezmešká jiným poslúžiti tú věcí tělestnú. Ale ustaviti nad sebú pána tělestného s mečem, aby osekával vokolo údy mrtvé a jiné bezděčí pudil, jiné u vězení sázel, hrdloval a jakž chtě poroboval, dalekoť jest to od řeči svatého Pavla jako stolice Luciperova od Kristovy.
Ale všeckoť jest to počet a změření oné ženy, paní, ješto na hovadu sedí a spojila se s králi zemskými a nazvala sobě zvláštie tělo Kristovo a místo v tom těle obdržela seděti měkce a voziti se na tom lidu hovadném, kterýž nohami v těle nazývá, a se králi zemskými, hlavú a rukama jako najpoctivějšími údy v těle. Naposledy duofáme Bohu, že to tělo krvavé odkryje Buoh, a nebude voněti jako tělo Kristovo, ale ohavným smradem zapáchati bude jako tělo té veliké nevěstky, ješto sobě všecken svět usnúbila a ssala tučné věci jeho skrze krvavý bok Kristuov a utěšenie svého smilství v jeho bolestných ranách rozšířila, procházenie rozkošného chladu v jeho trudném ustávaní zvolila za své utěšenie, dřiemaní a spaní věčné v pekle připravila jest světu skrze kříž Kristuov pod věrú jeho, okojivši jej v tráveninách svých. Nedaj, Bože, na zemi prodlených dní tobě, ješto se posmíváš nésti kříž Kristuov a miluješ svému břichu kuchyni učiniti skrze něj. Taková řeč té druhé řeči etc.
O kněžství nevím, co bych tobě mírně psal, neb sám dávno svědectví vydáváš o kněžích, že skutkové jich nepodobni sú u vás, jako na řešetě prosáti sú skrze písma, skrze doktory a skrze vás. Báně plná hněvu božího převrátila se na hlavu jich a snad neodmladie se skrze vás kořenové jich, nerosťte, prokletí synové Kanán a ne Juda, zahubili sú dědictví boží, zahyň kořen jich, jakož sú učinili Kristovi a bolestem jeho, tak se staň zde životu jich. Alevšak toto dím: Když spolu mnohé volání bude, nebude moci váženo býti. Neb rozum všech hlasuov zatratí se při množství společného volání. Takéž o kněžství přílišné drobenie rozumuov odejmú súd pravdy, že nebude snadno povoliti žádnému rozumu o tom.
Protož toto vždy vyznávám, že Kristus, Syn boží, jest pravý a najvyšší kněz Nového zákona,