psaní napomíná ty lidi věrné, aby poddáni byli té moci pohanské, césaři římskému. Neb potom mnoho časóv stálo císařství římské bez víry a mnohú krev svatých prolili sú ti césaři římští prvé, než děrú u vieru uvedeni sú. Protož v řeči apoštola daleký jest rozdíl o tom moc učiti aneb obec tomu učiti, aby nad sebú pro víru [moc]text doplněný editorem[14]doplněno podle Holinky ustavila, a mezi tím svaté lidi tomu učiti, aby moci pohanského césaře poddáni byli, a to pro některé příčiny potřebné, jenž jsú z strany těch lidí věrných i z strany moci. A že ti lidé věrní, když sú skrze milost Pána našeho Jezu Krista vysvobozeni z moci ďáblovy a od břemene Zákona starého, aby také neměli by od břemene moci vysvobozeni býti? A že moc mezi tím jiné zvláštnosti má nežli ďábel a Zákon starý, pro něž nevynímá jich od břemene moci, ale velí jim poddánu býti. Ale sám od sebe apoštol pod zákon Kristóv moci s mečem nad věrnými neustavuje, aby strašidlo a jeho u moci s mečem skrze zákon Kristuov na hrdlo věrných vložil. Neb když jest Kristus vykúpil věrné lidi od zákona bázni, nepodobné jest, aby skrze apoštola opět na ně bázen meče uvalil skrze svój zákon.
Ale kteráž moc jest pro všecky a osahuje všecky, ješto kromě zákona božího jsú, ješto jediné jim sám meč zákon jest, před nímž se třesú, nesmějíce se hnúti z té meze, kterú jim meč ukáže. A když věrni lidé sú ve spolce těch lidí a na zboží, panstvie těch mocí pohanských přikazuje apoštol, aby jim v hodných věcech poddáni byli. Jedno z pokory, jakož slušie na sluhy Kristovy, a druhé proto, poněvadž ta moc zřízením božím jest uvedena, aby jeho řád, kterýž muož mezi tím lidem býti, ješto bez zákona božího jest, aby skrze moc byl činěn a moc ta aby spravedlnost a pokoj činila v tom lidu. Protož die apoštol těm věrným lidem: Ne toliko pro hněv, ale i pro svědomí poddáni jim buďte. Die: netoliko pro hněv; aby jich hněvu na se s mečem nepopudili, zpíčíce se jim v poslušenství; ale i pro svědomí. Neb když moc velí pokoj míti a bezpráví jiným nečiniti. A kteréžkoli věci poctivé přikazuje, takové věci také i Buoh přikazuje činiti. A když by takými věcmi pohrzel křesťan, kteréž k pravedlnosti a ku pokoji sú, nechtě jich