tři osoby věčny sobě jsú a spolurovny. SymbAth1,25 Jako, [jakož]text doplněný editorem[1977]jakož] ut lat. ovšem juž napřěd pověděno jest, aby trojicě v jednosti a jednost v trojici počščena byla. SymbAth1,26 Ktož chce zajisté spasen býti, tak o trojici čuj. SymbAth1,27 Ale potřěbno jest k věčnému spaseňú, aby narozenie zajisté hospodina našeho Jesu Krista věrně věřil. SymbAth1,28 Jest zajisté viera pravá, abychom věřili i svědčili, nebo hospodin náš Jesus Kristus, boží syn, bóh a člověk jest. SymbAth1,29 Bóh jest z jestvie otcova přěd světem urozen a člověk z jestvie mateřina na svět narozen. SymbAth1,30 Svirchovaný bóh, svirchovaný člověk, z dušě rozumné a z člověčieho těla jsa. SymbAth1,31 Rovný otcu podlé božstvie, menší otcě podlé člověčstvie. SymbAth1,32 Jenž ač bóh jest a člověk, ne dva však, ale jeden jest Kristus. SymbAth1,33 Jeden zajisté ne obrácením božstvie v těle, ale přijětím člověčstvie u bozě. SymbAth1,34 Jeden ovšem, ne pohaňením jestva, ale jedností osoby. SymbAth1,35 Nebo jako dušě rozumná a tělo jeden jest člověk, takež bóh a člověk jeden jest Kristus. SymbAth1,36 Jenž tirpěl jest pro naše spasení, stúpil do pekla, třetí den vstal z mirtvých. SymbAth1,37 Vstúpil na nebesa, sedí na pravici boha otcě všěmohúcieho, ottud příští jest súdit živé i mirtvé. SymbAth1,38 K jehož příšťú všickni ľudé vstáti majú s těly svými [a]text doplněný editorem[1991]a] et lat. dáti majú za své skutky počet. SymbAth1,39 A již dobřě činili, pójdú v život věčný, a kteříž zle, v oheň věčný. SymbAth1,40 To jest viera křěsťanská, ježe ktož kolivěk věrně a tvirdě věřiti nebude, spasen nemóže býti.
Ps118,33 Zákon položi mi, hospodine, cěstu pravedlností tvých, i vzdobývaju jeho vešdy. Ps118,34 Daj mi rozum i zpytaju zákona tvého i střieci budu jeho ve všem sirdci mém.