krakovský, vídeňský, padevský, bononský, český, tak v Praze nynie utlačen sem, že pes vie své miesto a bydlo, a já jeho neviem.
Druhé, všecky svátosti se zpletú, že od vytrhlých kněží žádná svátost nemuož státi v své spravedlnosti. Jakožto dnes křest nemá své spravedlivosti, neb česky křtí, a to nenie forma se vším křesťanstvím, jedna voda také nemá své fecundací, totiž té spravedlivosti, aby olejem svatým byla křižmována v tu chvíli, když mají kněží okolo křtidlnice choditi, neb toho nečiní křižmo svaté, kde berú, o tom všecko křesťanstvo pochybuje, opět se kněží světí, v tom jest pochybenie, neb žádný biskup vytržence nerad světí, a že potom jsú ti kněžie tak tuzí nepřietelé biskupóm, vzevše od nich všecko své dobré, znamenie jest, že spieše nejsú kněží nežli kněží, neb se snad hněvají na biskupy, že jich nechtěli světiti, i pro řkúc, že jsú kněží, mstí se opět, že biskupuov nemají, biřmovánie nedbají a tak mrú, ano nynie v Praze miením, že viec než polovice lidu nebiřmovaného. Prvé byli ornáty potupili, kropáče, kalichy, varhany, nynie lezú jako rak, svátkuov nesvětí, svatým se rúhají, znamenie umučenie Pána Krista lajny kydají, kamenují, ruce utinují, pálé, rač věděti, kto by obraz Vašie Jasnosti na Tajně lajny mazal, kamenoval, že by byl hoden trestánie. Ale tuto Tvá Milost nepantuší, neb v tomto mají dobrú vuoli, Panny Marie nectí, v svátky jejie dělají, to sem sám viděl, v posty jejie maso jedie, rúhánie veliké mají proti její svaté velebnosti, ohavné věci ženské a mrzké jejie svaté jasnosti k necti, k nepoctivosti, oni mluvíce. A taktéž o jiných svatých na kázanie nepřimašťují svatým, než teď budete mieti mandeleny, kurvy a nevěstky, Marek praví, Pavel, Jakub etc.cizojazyčný text
Třetie, královstvie, města jim poddané