kdyby na peníze královy měl vésti úředníky a dělníky na dielo najlepší svého krále, a pak obrátil by od toho najpilnějšieho diela a najužitečnějšího k svému požitku a k škodě království a k zmaření pokladu svého krále ty dělníky, byl by jistě zrádce, protivník a nevěrný slúha svého krále. Ovšem větčí zrádce, protivník a nevěrný slúha jest velikého krále Krista knieže neb pán světský, ten, kterýž odejme kněze od péče a od služby Božie a od péče duší, jenž jsú královstvie jeho, pro něž se jest syn Boží vtělil a ohavnou smrtí umřel. Druhý duovod jest tento: že každý pánek tohoto světa chce, aby každý jeho slouha najvětší k němu zřenie měl a tak aby k nižádnému jeho slouze viece se nechýlil nežli k němu, též a ovšem viece chce pán nebeský, aby každý jeho slouha k němu se najviece chýlil. A jako pánek světa hněval by se na toho slúhu, kterýž by táhl jiného jeho slúhu k své službě od služby jeho, též pán nebeský hněvá se na ty pánky, jenž táhnú kněžie od Božie služby k své službě a v své úřady. Duovod jest tento: pánek světský hněvá se, když kto ruší jemu jeho vypověděnie neb ustavenie, ano druhdy jest zlé. I kterak pak Pán Buoh nehněvá se na ty pánky, jenž mu rušie jeho vypověděnie a ustavenie? Neb on jest přikázal, ustavil a vypověděl, aby kněžie nepanovali. A páni to rušie, velejíce kněžím panovati, souditi a lidi hrdlovati, dávajíc jim svú moc u vládařství. A Spasitel die kněžím: „Kniežata světská panují a ti, kteříž moc mají, úředníci slovou; ale vy ne tak.“ Aj, tak přikazuje Spasitel ve dvamezcítmé kapitole svatého Lukáše. A páni pak zpět kněžie na panstvie a na úřady sázejí. Protož kněžie nechtie slouti almužníci a slúhy Božie, ale chtie, aby slúli páni. Duovod jest tento: že Pán Buoh dal jest pánkoum světským zbožie a moc, aby připudili jiné k jeho službě, kteříž by nechtěli k večeři věčné jíti. Neb oni jsú ten slúha, jemuž král Kristus řekl jest ve čtrnácté kapitole svatého Lukáše: „Připuď, ať jdou k večeři.“ A oni pak zpět táhnú a pudie kněžie, aby, nechajíce kázanie a služby Boží, ohledávali jich vsi, voly, koně i kuchyně. I kterakž