že „také jiným městuom musím kázati o království Božím“. A když by mne vyhnali z města neb z kraje kterého, nemám se tiem mútiti. Neb Spasitel die: „Když vás budou puditi v jednom městě, utecte do jiného.“ A poněvadž Pána Ježíše pudili sú a byli ho vyvedli z města Nazaretu, v němž se byl počal a vzchoval, a uvedše ho na huoru, na níž jest stálo město, chtiece ho sstrčiti, aby hlavu slomil, pro to, že jim pravdu kázal. A konečně vyvedli sú ho s lotry z Jeruzaléma a ukřižovanému rúhali sú se a posmievali biskupové, zákonníci, i kněžie, i rytieři, i měšťané. I který by pak div byl, že by mne, hřiešného, vyhnali z města neb z kraje? Poněvadž sú to svému stvořiteli učinili i jeho apoštolóm, o nichž píše svatý Lukáš v páté kapitole Skutkuov apoštolských řka: „Jdiechu apoštolé radujíce se od zboru, že jsú hodni byli pro jmeno Ježíšovo trpěti pohaněnie.“ Aj, i Kristovo puzenie i apoštolské máť mne těšiti, i každého slúhu Božieho, aby mile trpěli haněnie, puzenie, bitie i umučenie. Neb die Spasitel v desáté kapitole svatého Matúše: „Nenie slúha většie než pán jeho ani učedlník větčí jest než mistr jeho. Neb poněvadž hospodáře nazývali sú Belzebubem, ovšem viece i učedlníky jeho,“ to věz budou nazývati. Jakož kněz kuchmistr nazval mě horším než kterého ďábla, a tak horším než Belzebuba. Toho ďábla máš v sobě. Ale přesáhl jest výše, řka, že Hus jest horší než který ďábel. Avšak viem, že se mne kněz kuchmistr nebojí, bych jeho duši vzal do pekla. Ale ďábla se bojí, a tak ukazuje bázní, že nejsem horší než který ďábel. I věrně jest knězi kuchmistrovi potřebie, aby, opustě kuchmistrstvie, vedl právě kněžstvie, bludu toho nechal, hřiechuov se kál a mě jako bližnieho svého miloval, a tak umra s Bohem přebýval, jehož svatá milost rač jemu to dáti. Amen.
Pán Buoh všemohúcí, Spasitel všech těch, kteříž zákon jeho konečně plnie, rač tobě dáti rozum pravý a žádost upřiemú, aby, zákon jeho naplně, na věky s ním přebýval. Milý bratře, vzkázal s mi, že sem horší než který ďábel, pro