[86v]číslo strany rukopisučasu Noe.
[Z]text doplněný editorem toho jest důmysl, poněvažd jest Pán Buoh nad těmi mstil zpojímanými manželsky, že duchovní osobě tělesnou pojíti jest cizoložstvo, jakež jako synův božích s dcerami[cg]dcerami] dceram člověčími, a že zpojímaní potupou slzavého pokání mají na sobě přirození ztopiti a uhasiti, a ne frejovným milováním. Jináč zaženou od sebe Ducha božího a zplodí sobě obry slovutného, mocného, lkavého za[87r]číslo strany rukopisutracení, na konci deváté kapitoly v Přísloví jim zapsaného. Pakli díš: Ale pojmu duchovní sobě rovnú sestru, zpomeniž, že jest mnohem větší hřích, ač ne cizoložstvo, ale neřád, pojíti bratru duchovní sestru, již Levitik v osmnádcté kapitole pojíti brání, neb duchovní bratří a sestry sou děti boží, a tak anjelé, o nichž praví Čtení, že se jako anjelé boží po z mrtvých vstání [87v]číslo strany rukopisunemají pojímati. Ktož pak, zemřevše světu s Kristem, podlé těla obého pohlaví zase se v tělesenství dávají a obživují, tiť Saduceům a Turkům víry potvrzují po z mrtvých vstání věřícím svadby budoucí. Jako mnich pohřbený v klášteře pod příkrovem kápě když z kláštera vyběhne a příkrov kápě svrže, již mní, že je z mrtvých. [88r]číslo strany rukopisuNeumenší hanebně a smutně sirobě opovržení nežli opovržené prázdné plátno aneb odoumrtní košile, budou samých chudých a chodcův k obláčení a k odchování jako opovržené plátno a odoumrtní košile hodni, aby za ty sirotky boží jako jiní za vlastních dětí odchování odplatu vzkříšení v najposlednější den, ač že s bohomyslnými, vzali od Pána Bo[88v]číslo strany rukopisuha odplatu, u něhož sou najlepší vyvolili stránku.
Jižto[ch]Jižto] ižto my tobě, bratře Beneši, pro oučastenství v ní s tebou obě dvě srdečně žádáme tímto psáním mnějíc[ci]mnějíc] miegic, že ho za hřbet nezavržeš, ale že přečtenému místo v povolení svém dáš, zhroze se nesnadného, méně dobrého nezavržeš pro mě snazšího vejborného. A tím nás z zámutku napřed přimíněného obveselíš, [89r]číslo strany rukopisukdyžť uzříme, žeť duchovenství tvého ten hmotný stav tkadlcovský nezhrubí, než sám se od tvého duchovenství svrchu[cj]svrchu] wſrchu pravenú radú duchovní zkejpří podlé písma, jen dí, že duchovní člověk od žádného nebývá vyložen tělesně, než že sám každú věc sobě duchovní usoudí, totiž udělá a obrátí k duše prospěchu věčnému. Amen.
[89v]číslo strany rukopisuPanna Anna Svatolazarská Netkaná, svatoapolinářský kněz Jan pozdraveníť vzkazujem.