Božího.DůvodovéToho důvodové z Písem svatých (ať toliko některých krátce dotknu) jsou tito:
Mat. 10,29, Luk. 10,29
Pán Kristus praví u sv. Matouše, že ani jedno vrabčátko (jichžto pár za malý peníz aneb, jakž sv. Lukáš poznamenal, pět za dva haléře tehdáž prodávali) nepadá na zem bez vůle Otce nebeského a není v zapomenutí před Bohem. Mnohémť tedy méně člověku, k obrazu Božímu stvořenému a smrtí Syna Božího draze vykoupenému, jehož duše dražší jest nad všecken svět a tělo chrámem Ducha svatého, může se co nelibého, odporného a škodného přihoditi mímo řízení a jistou vůli Boží.
Mat. 45,5
A v proroctví Izaiáše sám Hospodin všemohoucí o sobě takto vysvědčuje: Já jsem Hospodin a není žádného více, kromě mne není žádného Boha. Já jsem, jenž formuji světlo a tvořím tmu, působím pokoj a tvořím zlé, já Hospodin činím to všecko.
Amos 3,5
O čemž i prorok Amos svědčí řka: Zdaliž když se co zlého státi má v městě, i Hospodin téhož nečiní.
Zlým míní se pokuty a rány
V kterémžto obojím prorockém propovědění skrze to slovíčko „zlé“ rozumějí se pokuty a rány, jakéžkoli Pán Bůh pro hříchy a nepravosti na svět dopouští.
Joel 2,2
A zdali nečteme v proroctví Joelovém, kterak Bůh kobylky, brouky, chrousty a housenky i jiné škodlivé červy a žížaly vojskem svým velikým jmenuje, proto, že oni jako nepřátelé bojují proti hříchům lidským, škodíce a hubíce tu, kdež je Bůh vysílá, a jinde nic.
Mor, hlad etc. jsou Boží pokuty
Odkudž i to patrné jest, že mor, hlad, válka a jiné záhubné pokuty a rány od Boha posílány bývají a dle vůle a vyměření jeho, méně aneb více, tuto aneb jinde v pokolení lidském procházejí a hubí. K těm svědectvím přistupují i mnozí příkladové Písem svatých:
Moj. 4,15
Vidíme na vrahu a zoufalci Kainovi, kterak ho Bůh netoliko ku pokutám odsuzuje, ale i sám je spravuje a řídí.
Moj. 6,7, Moj. 18 a 19
To též na potopě světa a na zkáze Sodomských a Gomorských spatřiti můžeme.