[#]obrázek nebo jiný grafický prvek a čtyřidsěti nocí postil se, dovtipováše sě Satanas, že by zlačněl. Nebo diábel obykl člověka pokušovati tiem hřiechem, k kterémuž jej vidí aneb čije viece příchylna. Když tak Krista lačna býti vidieše, mysléše při sobě, aby jeho lakotú pokusil. Zkusitel najprvé člověka lakotú podstúpi, neb utylý spieše než skrovný v hřiech upadne. A protož prvých starost najprvé lakotú pokusil a k jedení ovoce zapověděného nutil. Tehdy darmo proti jiným hřiechóm ten miení sě zpietiti, ktož se najprv nenaučí nesmiernosti a lakotě opáčiti.
Protož Kristus na pokušení lakoty diábla přemohl. A též někda Daniel na modle Béle a na sani znamenal. V Babyloně modla Bél miesto boha byla ctěna, ježto byla řečena, by mnoho jedla a pila, neb na každý den bylo obětováno chlebóv dvanádste stoluov, šest osudí vína a maso ovcě vařené. Kněžie té modly cěstami podzemnými v noci vchodiece a ženy a děti s sebú nosiece, to vše ztrávili. Jichžto noh šlépěje Daniel na popele nalezl a královým odpuštěním[#]obrázek nebo jiný grafický prvek Bél zkaziv je zhubil. Tudiež také někaká saň v dúpi tajieše sě, již všecko to pohanstvo jako boha mniechu a v ustavené hodiny té sani kněz svú krmi jiej dáváše. Ona vděčně přijmúc tu vždy bydléše. Tehdy Daniel učinil kru z smoly a z tuku a z vlasóv a s královým odpuštěním tu kru v usta sani uvrhl, a když pohltila, ihned se rozpukla. A tak oba ta žráčě skrze Daniele jsta zkažena. Tehda Daniel, jenž tato žráčě a lakotníky spolu ztrávil, znamenal Krista, jenž pokušenie lakotné přemohl.
Tuto o Davidovi, jenž Goliada přemohl a jenžto zabil jest lva i medvěda
Kristus také přemohl diábla v pokušení pýchy a to znamenáno bylo kdas na Davidovi a na smrti Goliatově. Goliat přepyšně svú se silú chlubieše a žádného sobě rovna mezi syny izraelskými nemnějieše, avšak David jej k zemi položil a jeho vlastním mečem s boží pomocí jej zabil. Goliat, ten obr hrdý, drží zpósobu Luciperovu, jenž v království nebeském žádal bohu roven býti. Ale David