[136v]číslo strany rukopisučtverohranatá se dvanásti drahými kameny a jedna puška z jaspisového kamene, kdežto byla sú slova ryta jména božie znamenajíce, sedm sviecnóv a dvanáste bání zlatých a dvanáste kadidlnic zlatých, zlatý oltář a nad tiem čtyřé anjelé, jenž sú slúli cherubínové zlatí, každý z nich osmi piedí zvýši, a okršlek slunečného běhu. Na tom kameni Bethel někdy ležal Jákob a viděl ve snách řebřín ot země až do nebe postavený a anjely božie rozcházejíce po něm a vece: Zajisté toto miesto svaté jest a já nevěděch. A tu Jákob lomozil se s anjelem. Tu sú také chtěli Židé Boha ukamenovati, na tom také miestě chtěl jest David Bohu chrám postaviti, když jeho Buoh uslyšal a mor přestal, a anjel se jemu ukázal stoje na té skále, an vstrkuje meč v nožnice, ale Buoh nechtěl pro hřiech, kterýž učinil s[ci]s] z Bersabee, aby jej postavil. Protož David ostavil svému synu Šalomúnovi všicku přípravu k dielu chrámovému. A na té skále modlil se Šalomún den posvěcenie za všecky, kteříž by se na tom miestě modlili, aby je Buoh uslyšal.
Čtyřidcátý a devátý rozdiel praví o oltáři, na němž poledne pravé poznati a kdežto Zachariáš zabit, o kostelu Matky božie, o starém stromu, o cisterně zdravé.
Zevnitř chrámu božieho na západ slunce pře dveřmi leží oltář, na němž měli Židé obyčej holuby obětovati. A již sú pohané na tom oltáři čáru učinili a v ni hřeb potkli, po němž pravé poledne poznají. A mezi tiem oltářem a chrámem, tu byl Zachariáš, syn Bariachiášóv, zabit. A na levú ruku sedmi noh ot chrámu stojí kostel Matky božie a svaté Anny ustavený, neb tu byla Matka božie divně počata ot svaté Anny. A stojí před kostelem strom, jenž v ta doby rósti počal, kdyžto Matka božie počata. A nedaleko ot toho kostela stojí kostel, v němž leží svatý Joachym, a tu jest také ležala svatá Anna, jeho žena, ale svatá Elena ji do Konstantinopole přivezla. V tom jistém kostele stojí ta cisterna, kdežto Pán Buoh kázal nemocnému své ložce zdvihnúti a se zkúpati. Nedaleko ottad jest miesto, kdežto sú třie Herodesové bydlili, kteřížto sú králové židovščí byli. Jeden byl zmordoval děťátka a ten slúl Askolonita, druhý kázal stieti svatého Jana, křtitele[cj]křtitele] krzytele božieho, a ten slúl Antipas. Třetí kázal stieti svatého Jakuba a vězal svatého Petra a ten slúl Agrippa.