dveří té kapły jest strážný múřenín, totižto pohan, a nedá tam bez peněz choditi, než ktožť nelituje peněz, tohoť hned pustí, neb na ta všecka miesta, kteráž sem jmenovał aneb ještě je praviti budu, každý svobodu má jíti, złý i dobrý, peníze maje, všehoť duojde. Než toho sem svědom a tiem sem jist, že bez peněz máło tam co zvie a ohledá, neb což sem rozuměti mohł, že ta všecka místa svatá a znamenie, kteráž sú od pohanuov dopuštěna křesťanuom je v poctivosti mieti, pro své veliké užitky, kteréž z nich mají, dopustili sou, však také i bosáci toho dosti dobrý půžitek mají a zdá mi se, kdyby toho nebyło, musiło by to všecko spustnouti, jakož již mnohé spustło.
Také s huory Olivétské najlépe sem viděł Jeruzalém a shlédł sem połoženie jeho. Zdáł mi se tak veliký, což sem rozuměti mohł, jako Králové Hradec a nětco jest k tomu podobný, neb tak dłouze leží a neširoce a jest na hůře dosti vysoké, jako by mohł býti Tábor, než ještě mi se zdá hora vyšší než táborská.
Jeruzalém około sebe se tří stran má rokle veliké nebo údolé a na čtvrtou roveň čistá a słyšeł sem, že by s té strany Týtus a Vespesianus dobývał ho.
Hrob Pána Krista, jdouce z těchto zemí, po pravé ruce jest a chrám Šałomúnuo był na levé ruce, nachýliv se k hoře Olivétské k východní straně słunce. Około Jeruzaléma máło rovní jest, než hory veliké a údolé, než proto se jim čisté obilé rodí, ale máło sieti mohú, protož jest chléb velmi dráh. V Jeruzalémě vína dobrého mají dosti a łacino, ovotce rozličného mají dosti, ale velmi draho, i jiné všecky věci sou dráhy k živnostem lidským.
Na jeruzalémských vinicech viděł sem křoví vinné divnější, nežli v těchto zemích jest. Pňoví, s kteréhož réví řeží, jest tak tłusté jako pařezí boru vyspěłého a některé muož hrubší býti. Vinic nekopají, ale zapřeha dva bouvały do płuhu i obvorávají je na všecky strany, totiž pňoví, a tří nebo čtyří chodí před płuhem, zdvíhají vzhuoru křoví, aby ho nełámali,