bude zklamán a zamúcen ot lotróv nebo nepřátel. Pakli v té jámě pohřizne, bude múcen se zlými anebo bude vzchován jich vnadami. Pakli nad tú jamú stojí a smrad čije, neuškodie jemu protivníci ani lotřie, ale pomalu bude zamúcen.
Rozdiel stý a čtrnádstý, o ranách, nežitech, neštoviciech a otoku dómysl indiských mudromilóv
Ve snách ktož bude raněn mečem ot známého člověka, přijme dobroděnie ot něho. Pakli ot neznámého, smíří se s nepřietelem. Pakli rány zléčí, bude pochválen v lidu. Pakli kto vidí, by měl mnoho nežitóv, rozmuože se sbožie jeho s bázní vládaře. Pakli kto vidí život svój, an se osul malými črvenými neštovičkami, zjevie se poklady jeho, kteréž byl schoval. Pakli bielými zprýštinami ospe se čie tělo, ten zíště zlatých vedlé množstvie toho osutie. Pakli bude to zprýštěnie črné, penieze potratí a bude žalostiv nebo múcen. Pakli kto oteče tvrdým otokem, hromadu velikú peněz nalezne. Pakli jako větrem nadme se, bude mněn za bohatého, a sa chud v sobě.
Rozdiel stý a patnádstý, o témž rozsud perských a ejiptských
Zdá li se komu ve snách, že se osul neštovicemi, zbohatie obilím. Pakli nemá obilé, ale od těch, ješto mají, zbohatie vedlé množstvie neštovic. Pakli kto vidí, ano z ran jeho krev teče, svítězí nad nepřátely s nákladem. Pakli tělo jeho oteče nežity, výklad toho bude po údech. Neb hlava na vládaře, ramena na ženimy, pleci a řebra na rodičky, ruce na opatrného sluhu, bedra na příbuzné, holeně, stehna a nohy na stav chudých slušie. Pakli to král nebo knieže vidí, zbohatie dvuor jeho kořistí nepřátelskú.
Rozdiel stý a šestnádstý, o malátství vtip mudrákóv indických
Ktož se opatří, jako by omalátěl ve snách, vedlé váhy malátstvie zbohatie s hanbú. Pakli život zmalátie vešken kromě tváří, obohatie