(hypo[17v]číslo strany rukopisuthetica)cizojazyčný text hned spolu s otázkou příčina se zavírá. Ale částky těch jmen, kteréž sem napřed připomenul, slouží nejvíce ku porozumění toho, což se lidem předkládá.
Přidán bude ještě jeden příklad pro lepší srozumění, a to obšírného vysvětlení neb definicí, kterýž tím šíře bude připomenut etc.cizojazyčný text
Co jest evangelium
Evangelium jest učení Bohem zjevené, v němž se zvěstuje vysvobození nás od hříchů, z zlořečenství[11]připsáno omylem „z“ zákona a z hněvu božího a zase prohlašuje se odpuštění hříchů, spasení a věčný život věřícím v Syna božího, pro oběť jeho aby dobrota a milosrdenství boží zvěstováno bylo a aby vysvobození skrze Syna ovotce nesli, jakož sluší na evangelium. Potud vysvětlování věcí praveno.
Dále potom máť býti rozvázáno na tyto propositiones,cizojazyčný text z nichž první povědína, že evangelium jest učení Bohem vynesené. Druhá, evangelium zvěstuje vysvobození od hříchu, od zlořečenství zákona a hněvu božího. [18r]číslo strany rukopisuTřetí, že prohlašuje odpuštění hříchův, spasení a věčný život. Čtvrté, že ta dobrodiní dávána bývají toliko věřícím v Krista. Páté, že moc evangelium záleží v oběti Kristově. Šesté, že z evangelium Bůh má zvěstován býti. Sedmé, že člověk svou vděčnost všeho toho prokazovati má, pobožně a ctně živ jsa na světě. Těch artikulů pořádné má se státi potvrzení, a má li to státi, musí nejprvé příčina býti oznámena, proč jest pravá první proposicí. A jestiť tato. Evangelium že jest učení Bohem vynesené, svatý Pavel světle učí, nazývaje je tajemstvím od věkův skrytým (jiné téhož utvrzení), kterýmižto slovy otevřené učí, že nezáleží na rozumu lidském evangelium.
Nebo kdyby mohl rozum člověka jakýmkoli obyčejem to učení pochopiti aneb ostrostí vtipu ho dosáhnouti, nikoli tajemstvím od věkův skrytým slouti nemohlo.
Příčina druhé proposicí
V evangelium že se zvěstuje vysvobození od