Jakož jest Jeho Milost nejjasnější a nejnepřemoženější císař římský, uherský a český etc.cizojazyčný text král etc.cizojazyčný text, pán náš nejmilostivější knížatuom, panuom, rytířstvu, Pražanuom i jiným posluom z měst, všem třem stavuom Království českého milostivé a otcovské předložení učiniti ráčil, kterak ten žíznivý krve křesťanské nepřítel Turek rozličnými sjezdy a vpády, pálením i lidí zajímáním křesťanstva vždy více a více hubiti a sobě podmaňovati nepřestává, ač Jeho Milost císařská před tak častým pokládaním a držením sněmův i před outratami zbytečnými a pomoci žádaním stavy rád by milostivě ušetřiti ráčil, ale poněvádž již tejž nepřítel všeho křesťanstva tak mocně do království a zemí Jeho Milosti císařské se vkořeňuje, kterak by dálejí Jeho Milost císařská s pomocí a věrnou radou stavuov hranice a místa pomezní v Království uherském opatřiti a ochrániti ráčil, toho že veliké a znamenité potřeby jsou, neb tejž nepřítel, říkajíc, každé hodiny ve dne i v noci sjezdy a vpády do městeček a vsí, na hranice a místa pomezní činí, a protož Jeho Milost císařská často psaných knížat a stavuov otcovsky napomínajíc milostivě žádati ráčí, aby vzhlednouce na takové duoležité potřeby o dostatečnou a stálou pomoc od osob svých a tolikéž od poddaných svých se snesli a Jeho Milosti císařské svolili tak, aby každého času místa hraničná a pomezní opatřena, osazena a zdržána býti mohla, neb jinak bez pomoci stavuov Jeho Milosti císařské takovému mocnému nepříteli odolati a lid válečný při osazení zámkův a měst pomezních držeti nijakž možné není, jakž takové Jeho Milosti císařské předložení šíře to v sobě obsahuje a zavírá, kteréžto předložení všickni tří stavové Království českého slyševše a mezi sebou lítostivě považujíce a k srdcím svým připustivše poznávají, kterak Pán Bůh všemohúcí pro veliké hříchy a nepravosti lidské, od kterýchž se nepřestává, křesťany také vždy vejše a dále tím nepřítelem navštěvovati a trestati ráčí, což aby Pán Bůh od nás milostivě odjíti ráčil, jest toho přední a nejvyšší potřeba, abychom všickni a jeden každý ku Pánu Bohu se obrátíce a lidi poddané naše k témuž, aby pobožnější život vedli, skutečně přídržujíce za ukrocení takového hněvu a odvrácení od nás toho ukrutného nepřítele Jeho Božské Milosti věrně prosili, kterýž předkem v těch ve všech věcech náš nejvyšší ochránce býti ráčí.
Ačkoli to, jaké od začátku Jeho Milosti císařské kralování na podobná milostivá předložení Jeho