znamení jich proti mrtvému zlobivosti a potupy, pro jeho protivení se otci svému, kdykoliv tudy chodí, házejí. Podobných hrobů podle potoka Cedrona jest veliký počet. Potok Cedron nyní celý vyschlý jest, ale most až posavád stojí, z kterého steklost židovská dobrotivého Spasitele strčila a potom skrz potok nemilosrdně vlekla, kdež šlápěje noha rukou v skále vytištěné, jak Kristus padl, až posavád jest znáti.
Levice toho místa nás přivedla tam, kde se Jidáš oběsil. Odtuď jest viděti město Siloæcizojazyčný text, v kterém kuběny Šalomouna bydlely. Za nim jest hora Pohoršení nazvaná, na které Šalomoun modlám obětoval. Ten den jsme ještě navštívili studnici Siloæcizojazyčný text, v které Kristus slepému zrak navrátil, jako i studnici, z které Matka boží na hoře Sion bydlicí vodu nosívala, tim spůsobem i místo, na kterém stál strom vnitř prázdný a vydlabaný, v kterém se prorok Haias, anebo ráči snad Izaiaš, před nepřáteli svými skoval, a souce nalezen, spolu i s stromem na dvy pilou přeřezán byl a zahynul. Item Haceldama, to jest Pole krve, za třidceti střibrných, které Jidáš zahodil, koupené a nákladem svaté Heleny zdí ohražené. Jeskyni, v které se v čas umučení 8 apoštolův pro strach židovský skovalo. Město Caipha, Zlé rady nazvané, neb v něm první rada držaná byla, aby Kristus jat byl. Zámek Davidův podlé rybníku ležící, v kterém se Bersabe myla, a od Davida jsouce spatřená, ne bez pomsty božské do domu jeho vzatá byla.
Druhý den ráno, jdouce do Bethanie, natrefili jsme místo, na kterém stál strom fíkový, jemužto Kristus zlořečil, a nedaleko od něho dům Šimona malomocného, od Krista uzdraveného, a zámek Zirona, otce Lazara, Marty a Magdaleny. Dále pokračujíce skrz Betfaje, kde Kristus v Květnou neděli na oslátko se posadil, přišli jsme na horu Olivetskou, na jejímžto vrchu jest pustý kostel, a v něm znát jest jednu šlápěji Kristovu, kterou zanechal, když na nebe vstupoval, druhou šlápěji, vezmouce Turci, v chrámu Šalomouna jí chovají tak, jako by šlápěj Mahometa byla. Když jsme z vrchu scházeli, uzřeli jsme