Veliký div jest porod, ale že jsou častí a obyčejní mezi námi ti divové boží, protož vetšejí, lidé jich nemnoho všímají, a tak Boha chvály jeho zbavují. Jestli nám to divné jest, že Noe v korábu mezi všemi rozličnými životčichy, v takovem těsně, v smradu a ve tmě za celý rok v čas potopy bydlil a trval, jistě věc divnější a opatrování božího skutek větší jest, že nemluvňátko devět měsíců v životě jako v temném žaláři, bez světla, bez povětří zůstává a potom jako z vězení neb z hrobu k požívání světla světa tohoto vychází. Dobře tedy David v žalmu 8. svědčí: Že dítky nám chválu boží hlásají, totiž nás k hlásání, k chválám a oslavování moci a moudrosti boží vzbuzují, že se podivným působením božím podivně v životě matky zdržují, podivněji se na svět rodí a při svém narození nic než divy boží nám hlásají. Sou to skutkové boží slavní, ale že sou častí, vetšejí, a lidé jich nemnoho váží. Ale David je velebí a vysoce jim se diví, v žalmu 139. řka: Divím se hrozným skutkům tvým, divní jsou skutkové tvoji a duše má zná je výborně, předivně zformován sem v skrytě, totiž v životě matky.
Obzvláštně také Bůh o šestinedělky a těhotné pečuje a je sobě poručené má. Péči tu osvědčil v zákoně svém, nebo (2. Moj. 21) přísně přikázal, aby jich žádný neurážel, a kdo by to učinil, pokutu těžkou uložil. A (2. Mojžíš 12) jistý čas jim k očišťování a odpočívání vyměřil. A v Zjevení 12. kapitole se píše, že Michal a andělé v počtu nesčíslném bojovali za ženu těhotnou proti draku velikému, kterýž plod její sežrati chtěl.
Tituly také velmi počestnými ženy těhotné Bůh ozdobuje, když je v žalmu 127. vinnými kmeny ourodnými nazývati ráčí. Kdyby kdo měl vinici, kteráž by každoročně vynášela tisíc sudů vína, mnoho by ji sobě vážil, mnohém větší lásky a vážnosti hodnější jest manželství, z něhož se rodí obrazové