[201r]číslo strany rukopisuopravování a také zaslonění. Skrze Krista pána našeho, jenž z neporušeného blahoslavené panny Marie břicha narodiv se, navštieviti a obnoviti tento svět ráčil jest. Jenž s tebú živ jest v jednotě ducha svatého buoh a kraluje na věky věkuov. Amen.
Opět jiné žehnání před oltářem též královny před knížaty a pány skrze arcibiskupa řkúcího: Bože, jenž sám máš nesmrtedlnost a v světlosti přebýváš ne u přistúpené, jehožto rozšafnost v svém zpuosobení nemýlí se, jenžs učinil, ješto budúcí jsú, a zuoveš ta, ješto sú, jakžto ta, ješto nejsú, jenž pyšné pravým skrovenstvím s kněžství smietáš a pokorné milostivě na výsost vzvodíš: nevypraveného milosrdenství tvého pokorně prosíme, aby jakžto Hester královnu dle židovského zdravie z vězení nebo z uokov zproštěnú od krále Asverovy komňaty a království jeho účastnosti jítis kázal, takéž tuto sluhu tvú pokory naší požehnáním a křesťanské osady dle k spasení k duostojnému a vysokému krále našeho zdávaní milosrdně jíti puojč, aby v králového manželství slibu všudy přebývajíci stydliva, blízkú panenství palmu zdrženie mohla obdržeti, a pánu bohu živému a pravému ve všem a nade všecko slíbiti se ustavičně žádala a tebú naddechnutím, což tobě libo jest, vším srdcem skonala.
Znamenati jest, že sukně králové i košile mají býti otevřené napřed i nazad až do pasu a kněz arcibiskup má ji mazati na kříž svatým olejem na hlavě a na prsech i na pleci a řéci, když ji maže, takto: Ve jméno otce i syna i ducha svatého prospěj tobě toto mazání svatého oleje ke cti a k věčnému potvrzení na věky věkuov. Amen.
Potom po mazání modlitba: Svatého ducha milost, pokory naší úřadem, v tě plna vstup, a jakožto rukama našima neduostojnýma olejem přirozeným omyta tučníš[k]tučníš] tu cziniſs zevnitř, takéž jeho nevidomým mazáním zmazána, utučněna býti zasluž vnitř, a jeho duchovním mazáním svrchovaně vždycky omyta, neslušností varovati se a hrdati naučila vší