[13v]číslo strany rukopisuNajprvé, že si z smilstva narozen, druhé, že skrze tvé narozenie v Betlémě mládencóv sě zbitie stalo, třetie, že otec tvój Jozef a mátě tvá Maria utekli sú do Ejipta, proto že sú neměli doufánie v lidu.“
Vecechu někteří, jenž také tu stáchu z židóv, dobrotivě odpoviedajíce a řkúce: „Myť nepravíme, byť on byl z smilstva narozen, neb vieme, že jest otdána byla Maria Jo[14r]číslo strany rukopisuzefovi, a nenieť narozen z smilstva, jakož vy diete.“ Tehdy vece Pilát kniežatóm židovských kněží, kteří sú řekli, by byl z smilstva narozen: „Tato řeč vaše nenie práva, nebť otdánie bez smilstva stalo sě jest, jakožto tito z našeho lidu pravie.“
A odpověděchu Pilátovi Annáš a Kaifáš: „Vešken zbor židovský volá a svědčí, že sě jest z smilstva narodil a čarodějník jest, ale [14v]číslo strany rukopisutito sú přišlí novověrci a učedlníci jeho.“ A přivolav Pilát Annáše a Kaifáše, vece jim: „Co sú přišlí novověrci?“ Pověděchu jemu: „Pohanští synové, kteříž již nynie učiněni sú židé, jenž dějí, by nebyl narozen z smilstva.“
Tehdy odpověděchu Eleazar, Ansterus, Antoní a Jakub, Azeras, Samuel, Isák i Finés, Crispus, Agrippa, Amnes a Judas; vecechu k Annášovi: [15r]číslo strany rukopisu„Myť nejsme od přilezlých narozeni, ani sme novověrci, ale jsme synové židovští a pravdu mluvíme, nebo sme při oddání Marie byli.“
A přimluviv se Pilát k těm mužóm dvanádcti, kteřížto svědčiechu, i vece jim: „Zaklínám vás skrzě zdravie ciesařovo, abyšte mi pověděli pravdu: jest li tak, že nenie urozen z smilstva, aneb jest li to pravda, což vy svědčíte?“ [15v]číslo strany rukopisuTehdy odpověděchu Pilátovi: „V zákoně přikázáno nám jest, abychom nepřisahali ve jméno nižádného boha jiného nežli v jednoho israhelského boha. Nebo křivdu mluviti skrze našeho pána boha, kterýž jest vyvedl otce naše z Ejipta, hřešíme. I také pozdravením ciesařovým přisahámy tobě: nenie li to tak, jakož sme pověděli, vinni sme smrtí.“
Tehdy vecechu Annáš a Kai[16r]číslo strany rukopisufáš Pilátovi: „Tito přišli sú svobodně jeho svědci a věřie, by nebyl zlořečený, ani také by byl narozen z smilstva. Než myť pravíme, žeť jest narozen z smilstva a kúzedlník jest a praví sě býti synem božím a králem židovským.“
Protož uzřev to Pilát, obráti zasě vešken lid i káza všemu lidu vyjíti ven kromě těch dvanádcti mužóv, kteříž sú řekli, by nebyl narozen z smilstva.