[230v]číslo strany rukopisuctí, s velikým veselím, se všeho nebeského královstvie radostí. O tom píše svatý Gerardus, boží mučedlník, u Vykládaní čtení svatých, a tak řka: Raduj se dnešní den veš svět, nebo Maria, matka božie, ješto jest všemu světu radost dala, ta dnešní den všecko nebeské královstvie jest obveselila. Také píše svatý Jeroným v kázaní o jejiem slavném na nebesa vzetí a řka: Ó, kterak jest přeslavný tento den, v němžto jest Maria, dievka svatá, v nebesa vnesena. Nebo jakož jest matka božie svú svatostí všech svatých svatost duostojně převýšila, takež tento slavný den všecky jiné hody převýšil jest. V kterémžto dni divně všeho světa schrána hnula se jest, andělé se radovali, všickni se světí veselili, peklo se užaslo, diáblové se zamútili, všeho světa lidé věčnú prositedlnici obdrželi. A nadto nade vše sám spasitel s oslavenú radostí ji i s tělem i s duší jako milý syn milú matku podlé své pravice v nebeské schráně nade vše kóry andělské posadil. O tom také píše svatý Augustin, že v tu hodinu, v nižto matka božie s svým milým synem a se vším nebeským sborem u veliké světlosti v nebesa jdieše, s jedné strany andělé sobě odpěváchu[158]odpěváchu] nadepsáno zpieváchu, diviece se, že ji tak ochotně všemohúcí král s sebú v nebesa nese, a řkúce: Ó, která jest toto, ješto k nebesóm jde jakžto zóře stkvúcie, krásná jako měsiec a jakžto slunce výborně zvolená a hrozná, jakžto hradové próčelé zřiezená? Jimžto druzí andělé vesele odpívachu, jim odpoviedajíc a řkúc: Toť jest ta překrásná mezi všemi jeruzalémskými