ztazuje o statku, o dětech i o svadbách. Nestydí se mluviti s bezdušným, mrtvým a neužitečným. Co sou pak ty znamenaly podobizny, praví žalm: Podobní, praj, buďte jim, ktož je dělají, i všickni, kteříž doufají v nich. Jako by řekl, že sou pohané své životy připodobňovali k těm podobiznám. Aneb že jsou na těch podobiznách vypodobňovali své životy. A ktož k týmž podobiznám podobně až dodnes živi sou, že ti z sebe mrtvé modly, obrazy a podobizny bez studu a bez smysla dělají Pánu Buohu, opravdovému stvořiteli, ošklivé podlé všeho zákona Písem, v nichž jest netoliko bránil těch modl dělati, ale i kaziti velel i jim podobné hříšníky pyšné, jenž se z obecného lidu zvláštností jakous vytínají jako dřevo z lesa. A vostruhují se misterně z kuory pokory. A ten každý rozdělí život svuoj na tré.
Z první částky, totiž z žádostí, udělá nádobu k neužitečnému třevu ďábelskému, žádaje zboží i všech hříchuov. Druhou částkú života svého, trestání podobnou, myslí, vólí, rozumem, pamětí, vaří pokrm, totiž stará se o sytost žrádla, plápolaje ohněm horlivé závisti. Třetí pak stránku života svého, totiž tělo, k svému a lidskému zalíbení zevnitř líčí a šperkuje zahálením, rozkoší, mytím, líčením. Erby, pasováním, ouřady a freji skuliny hanby přirození a nedostatkuov štěrbe, rozsedliny měkkým, barevným, drahým dynchuje rouchem. Suky pak netrefnosti a nevěry pikhartské, zavilou sválu s neřádnou křivolakostí mečem, soudy, mocí a svádou s sebe klestě hobluje, dovodě se k lidem podobného, a proto se zlými obyčeji nepřestává hovaduom připodobňovati aneb živočichuom. A nad to nade vše příbytku krásného, duostojného, hradu zamčitého neb vysokého domu a miesta zpínavě hledá, chce šanování, ctění, klanění s mnohými prozbami a omluvami jako modla pohanská. A aby se s ním jako s modlou o všecko radili, sliby člověčenství aneb poddání aby mu činili a pocty dávali. A aby ho také ve všem jako užitečného potřebovali a aby mu jako obrázku šanováním hověli. A naliť se tím mdlým, mrtvým, neužitečným a hanebným, mrzkým, podobenstvím Nabochodonozorovy modly zrušitedlným a změnitedlným tudíž mocí hněvu božího, dokazuje.