nich, a ten mocnější bude prvních a tři krále poníží a řeči proti najvyšiemu mluviti bude a svaté najvyšieho hubiti bude a bude mnieti, by mohl promnieti čas a práva a budú poddáni v jeho ruku až do času a času a polovici času. A k súdu sede, aby byla odjata moc a byl potřen a zmisal až do konce. Ale královstvie a moc a velikost královstvie, ješto jest pode vším nebem, dáno bude lidu svatých od najvyšieho, jehožto královstvo královstvie věčné jest a všickni králi budú jemu slúžiti a budú jeho poslušni.“věcech, jenžto mi pověděl vyloženie řeči a naučil mě. Ty čtyři zvěři veliké sú čtyři královstvie veliké, ješto povstanú z země i přijmú královstvie, světí boha najvyšieho i obdržie královstvie až navěky i navěky věkóv. Potom sem chtěl pilně zvěděti o zvěři čtvrté, jenž byla nepodobna všem a hrozna přieliš. Zuby i paznohty jejie železné jedieše a rozsápováše a ostatek nohami potlačováše. A o roziech deseti, jenžto mějieše na své hlavě a o jiném rohu, jenžto bieše vzrostl, před nímž biechu padly tři rohy. A o rohu, o tom, jenžto mějieše oči a usta, mluviece veliké věci. A bieše větčí než jiný. Patřiech, ano roh ten jistý, činieše boj proti svatým a přemáháše je, až jest i přišel starý dnóv a dal súd svatým najvyšieho a čas přišel a královstvie obdrželi sú světí. A takto řekl: „Zvěř čtvrtá, čtvrté královstvie bude na zemi, ješto větčie bude všech království a žéře všicku zemi a potlačí ji a roztrhá ji. Ale deset rohóv královstvie toho deset králóv bude. A jiný vznikne po
Pak v kněhách Nového zákona, točiž ve čtení svatého Matěje v prvé kapitole takto psáno stojí: „Zjevil se ve snách anjel boží Jozefovi a řka: ‚Jozefe, synu Davidóv, neroď se báti přijieti Mariji, manželku tvú. Neb což v ní narozeno jest, z duchu svatého jest.‘ “ A tomu snu uvěřil svatý muž Jozef a přijal pannu Mariji v svój duom.
A v témž čtení v druhé kapitole stojí psáno o třech svatých králích,