Počíná se Asenech, dcera Putifarova, paní Jozefova
Jozef narodil se jest léta starosti otce svého devadesátého věku třetieho, od počátku světa po dvú tisící po stu a po devadesáti letech. Který [když]text doplněný editorem v šestnásti letech byl jest a pásl stádo, upadl v nenávist bratřím svým pro zvlášční otce svého zamilovánie k sobě a pro snóv vypravovánie a pro svých bratří obžalovánie, kteříž, sukni jeho svlekše, jej do šachty staréj spustili sú. Potom radú Judy vytáhši jej, Izmahelitóm prodali. Mezi tiem Judas v cizoložstvě s Tamar, svekry svéj, Fares a Zamar na svět vyvedl jest, nebo zastiženú u přirovnání k sobě vyspravedlivil [ji]text doplněný editorem, kterúž Sela, synu svému, dali sú. Jížto mladostí [v]text doplněný editorem vdovstvě jí stojíci čekati přikázal.
Ale Madiánci, kteříž Izmahelité řečeni jsú, prodali Jozefa do Ejipta Putifarovi, kleštěnému hofmistru rytierstva Faraonova. Jiní pokládají Archimacetovi, kniežeti kucharskému; aniž jest nepodobno, nebo mezi mnohými pokoleními jiedla nósce kniežete počestnější jest, totiž kniežete rytierstva, jehožto mistr Jozefus pokládá Putifara.
Ten jest měl ženu a syny, neb Jozef dceru jeho vzal sobě za manželku. Také z kleščencuov z králových nebyl, nebo malí toliko kleščeni sú bývali. Ale praví židé, že vidúce Jozefa sličného, kúpil jej, aby se s ním pojímal. Ale pán stráže jeho tak daleko ustudil jej, že potom nehodil se k skládaní, jako by kleščený byl. Vidúci jeho takového, biskupa Eliopoleos učinili a tady poctivější byl nežli prvé v kniežetství.
A tehda Jozef do Ejipta veden, od Putifara kúpen, před ním zveleben, ale pro milost čistoty a viery ode panie svéj obžalován, v žalář vsazen. Sny šenkovy vykládal, a ty když sú byly v pravdě shledány, kázaním Faraonovým z žaláře vytažen a jeho snóv k vykládaní před ním byl postaven.
Jozef ve třidceti letech bieše, když stál před Faraonem. A když vyložil sen jeho, povýšen a vévodú ejipským učiněn léta starosti