zdělo[227v]číslo strany rukopisu[O]O Táborských.vali se vespolek. Tu nic opojiti člověka nebylo shledáno, nebylo dopuštěno šeňkovati[1480]šeňkovati: -ň-, tu žádní tancové, žádné hry nebyly[1481]nebyly: -i dopuštíny ani marnosti, lehkosti starým i dítkám malým neměla místa[1482]místa: mizſta dopuštění. Žádní krádežové, žádné kratochvíle, pišťci[1483]pišťci: piſſťczy, hudby, žádná oplzlá zpívání, jakož na posvícení i jinde se dějí, nebylo nalezeno. A vším obyčejem apoštolským se dály[1484]dály: -i a všude mezi všemi bylo srdce jedno, jednaž vůle. Jediné o spasení duší svých se starali a ku přivedení kněžství první církve svaté, a od posilnění těl svých vstávali[1485]nejisté čtení: v-/w- sou kněží s lidem k činění díkův Pánu Bohu a chval vzdávání za přijetí dobrodiní. {Panny dvě a dvě před Tělem Božím.}marginální přípisek mladší rukou A s velebnou svátostí horu Tábor[1486]Tábor: Tha- obcházeli sou, a panny dvě a dvě před Tělem Bo[402]číslo strany edicežím chodily[1487]chodily: -i sou a muži s ženami následovali sou řadův v svých[df]v svých] ſwych[1488]Goll zástupích, hlasitě žádali. To když dokonali, velmi sobě vespolek přejíce s svými kněžími, neuchylujíce se ani nalevo, ani napravo, aby obilí netlačili, přicházeli sou na místa, odkudž sou vycházeli. {Písek, Vodňany.}marginální přípisek mladší rukou A když ty věci[1489]nejisté čtení do dalších krajin se roznášely, počal se počet scházejících rozmnožovati den ode dne[1490]dne: odedne více[1491]nejisté čtení, než li[1492]li: Nežli již z Písku, Vodňan, Netolic, z Heřmanovic, z Ušku[1493]Ušku: Vſſku, z Janovic, z Sedlčan, z Plzně scházeti se měli obyčej, ale z Prahy a z Domažlic, z Hradce Králové i z jiných mnohých míst i z měst Moravské země, pěší i jízdní, na Tábor[1494]Tábor: Tha- scházeli sou se, a to z veliké horlivosti náboženství, aby slyšíce slovo Boží, s jinými přijímali. Jiní pro opatření[1495]nejisté čtení: o-/s- tak velikého lidu množství, a někteří spatříce činy jim utrhali a nepřátelům pravdy jináč[1496]jináč: ginacž vypravili. {Král Václav hájil pod obojím se scházeti.}marginální přípisek mladší rukou Pro kteroužto věc, když tak lid ze všech[1497]všech: zewſſech stran na Tábor[1498]Tábor: Thabór se scházeli, král Václav s některými[1499]některými: nie kterymi nepřátely pravdy Boží a páni šlechtici počali to v svých srdcích těžce nésti, bojíce[1500]j (=í) přepsáno se, by tak veliké množství lidu krále a arcibiskupa[1501]arcibiskupa: -czy-, jakož se rozhlašovalo, k obraně zákona Božího sobě nevyvolili a tak jich zboží jako protivné skrze moc, jíž by[1502]by: gižby odolati nemohli[1503]Goll 0, sobě osobujíc hubili by. Z té příčiny někteří z urozených lidí přísně svým poddaným pod pokutou ztracení hrdla i statkův zapovídali sou, aby více na horu Tábor[1504]Tábor: Tha- nesměli choditi. Ale sedláci s svými ženami na tu zápověd málo dbajíce[1505]j (=í) přepsáno, opouštíce[1506]opouštíce: -i- všecky věci, jimiž[1507]nejisté čtení vládli, na Tábor horu na jisté stanoviště nižádným obyčejem v jisté svátky nezmeškávali sou, a nachýleni i přitaženi jsouc od té hory[1508]Goll: od téhož, jako magnescizojazyčný text kámen železo. Toho příčinu pokládali velicí hvězdáři, že by toho léta zvláště, nebes a hvězd s jinými bylo zření[1509]Goll: (s)zření, kteréžto tak k běhání i starším proti mysli lidu obecného nachylovalo. A když ty věci dály se, mnozí urození, lidu obecného obojího pohlaví opustivše marnosti, k zákonu Božímu pilnost svou přičinili. Ďábel, spasení lidského pokolení nepřítel, skrze některé falešné[1510]falešné: ff- bratří[1511]bratří: -rzi kněží čistou