Vítaj, Kráľu všemohúcí,
ve všěch miestiech vševidúcí,
všěch kajúcích milujúcí,
věčný život dávajúcí!
[5] Všeho kvietie kráše ktvúcí,
všěch světlostí [147r]číslo strany rukopisuviece stvúcí,
svým milým sě zjěvujúcí,
jě rozkošně kochajúcí!
Vítaj, slavný Stvořiteľu,
[10] vítaj, milý Spasiteľu,
vítaj, věrný náš přieteľu[a]přieteľu] pzretelu,
všie dobroty davateľu!
Vítaj, v núzi těšiteľu,
všeho hořě zbaviteľu,
[15] vítaj, divný slaviteľu
i rozkošný krmiteľu!
Děkujemy tobě z tvého
z milovánie velikého,
z potřěbného[b]potřěbného] potribneho, z radostného,
[20] z vysokého i z ščedrého,
ež si ráčil ny stvořiti[c]stvořiti] ſtoriti,
velmi [147v]číslo strany rukopisudrazě vykúpiti,
nebesa dens otvořiti
a svým Tělem obdařiti.
[25] Chvála tobě, Bože, z toho,
ježe činíš divóv mnoho
divnú mocú slova tvého
v rukú popa všelikého.
Tu své divy ty zjěvuješ,
[30] když nás hřiešných navščěvuješ,
chléb v své Tělo proměňuješ[d]proměňuješ] prominuges,
z vína svú Krev učiňuješ.
V chlebnéj tváři ty sě skrýváš,
božskú světlost tu pokrýváš,
[35] cěle v oplatcě přěbýváš,
cěle na [148r]číslo strany rukopisunebi počíváš.
Ani na nebi jsi věčí[1]zapsáno „uiechi“, starší edice přepisují „věcší“,
ani v oplatcě jsi menší,
ani na nebi světlejší,
[40] ani v oplatcě temnější.
Na nebi jsi veštek zjěvně,
v oplatcě jsi veštek tajně,
jakož na nebi jsi slavně,
takož v oplatcě jsi divně.
[45] Když tak divně k nám přichodíš,
s sobú anjely přivodíš,
k velikéj čsti[e]čsti] chyzti nám to hodíš,
{když k nám s anjely přichodíš}marginální přípisek soudobou rukou.
Tvé jest Tělo napliněno,
[50] divně když jest učiněno,
mocným slovem usvaceno,
[148v]číslo strany rukopisuvěrným sirdcem uchváceno[f]uchváceno] uſuaceno.
To každému jmieti za to,
jež jest sridcem takéž vzato,
[55] jakož usty vzemše svato,
Augustin jest svědek na to.
Na to svědka slunce jmámy,
když [to]text doplněný editorem[2]doplněno podle NK Č VII F 30 na ňe vzpomínámy,
mnoho poprslkóv[g]poprslkóv] poprclzcou vídámy,
[60] avšak jedno slunce známy.
Když to bude rozlomeno,
v malé části[h]části] chaſtim rozdrobeno,
po všem světu rozděleno,
vše křesťanstvo obděleno.
[65] Kakož[i]Kakož] Tacoſ koli i prokniemu
málo dáno jest věr[149r]číslo strany rukopisunému,
všako cěle jest prvniemu,
cělo dáno i druhému.
Cěle dáno jest třetiemu,
[70] [cěle také i čtvrtému]text doplněný editorem[3]doplněno podle NK ČR VII F 30,
cěle věrně tiśúciemu,
cěle jistě posledniemu.
Avšak proto nenie dvoje
Božie Tělo ani troje,
[75] ve všěch miestiech vše jedno je,
tako věří sridce moje.
Ďež jest z dievky porozeno,
téže na křížu umořeno,
téže v zemi pohřebeno,
[80] téže z mrtvých jest vzkřiešeno.
Ale tako jest vzkřiešeno[j]vzkřiešeno] uuzcriſeno,
jakož ovšem[k]ovšem] uoſem oslaveno,
téže na [149v]číslo strany rukopisunebe zpodviženo,